Bitsin Artık Bu Yol!

    0
    203

    Çelikhan Yeşilyurt – Malatya yolu bir türlü bitmek bilmiyor.1969’da planlanan 1990’li yıllarda yapımına başlanan Çelikhan –Adıyaman arasından sonra Çelikhan Yeşilyurt arası 5 Aralık 2008 yılında ihale edilmiş ve 2014 yılının sonunda tam olarak asfaltlanıp bitirilmesi planlanmıştı.

    Aradan geçen 6 yıla rağmen yapılan çalışmanın durumuna göre yolun bitmesinin mümkün gözükmediğini belirten vatandaşlar, Bu yolun bir an evvel bitirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.

    ‘Adıyaman-Çelikhan-Yeşilyurt-Malatya’ yolu için hükümetten gerekli ödeneğin ayrılmaması Karayolları ‘Adıyaman Çelikhan ve Malatya’ya üvey evlat muamelesi yapıyor’ yorumlarına neden oluyor.

    Karayolları Genel Müdürlüğü, siyasilerin 2013 yılında yapımının tamamlanacağını açıkladığı ‘Adıyaman-Çelikhan-Yeşilyurt-Malatya’ yolu için hükümetten gerekli ödeneğin ayrılmaması yüzünden bu yıl yapımının tamamlanmayacağı öğrenilirken bu durum Karayolları ‘Adıyaman,Çelikhan ve Malatya’ya üvey evlat muamelesi yapıyor’ yorumlarına neden oldu .

    Adıyaman ve Malatya’dan ziyade daha çok Çelikhan’ı ilgilendiren bu yolun bu yıl bitirilmesi gerektiğini belirten vatandaşlar, ancak yapılan çalışmaya göre bu yılda bitirilmesinin mümkün olmadığını söylüyorlar.

    1927 yılında yolun yapılması düşünülmüş 1969 yılında planlanmıştı

    Malatya ile Adıyaman arasındaki ulaşım ve trafik sorunlarına çözüm yolunda üretilen projelerin en önemlisi ve muhtelif yatırımlarda parasal bakımdan en büyüğü olan ‘Adıyaman-Çelikhan-Yeşilyurt-Malatya’ yolunun yapım işinin kaplumbağa hızıyla ilerlemesinin nedenlerinin kamuoyundan gizlendiği ortaya çıktı.

     

    SİYASİLERİN VURDUMDUYMAZLIĞININ FATURASI VATANDAŞA KESİLİYOR

    Adıyaman-Malatya arasındaki yolu yaklaşık 100 kilometre kısaltacağı açıklanan ve geçen yılsonuna kadar yaklaşık 97 milyon 496 bin TL harcanan bu projede bugüne kadar ancak bir ‘arpa boyu’ yol alınabildi. Türkiye genelinde yapılan karayolu çalışmalarıyla övünen fakat bölgeye yeterince hizmet getirdikleri muamma olan her iki ilin bazı siyasilerinin Çelikhan-Yeşilyurt-Malatya yoluyla ilgili vurdumduymazlığının faturasının güzergahını kullanan sürücülerin yakıt ve zaman israfına kesildiği bildirildi.

     

    30 HÜKÜMET DEĞİŞTİ FAKAT YİNE BİTİRİLEMEDİ

    Güneydoğu Anadolu Projesi(GAP) Eylem Planı içerisinde yer alan ‘Adıyaman-Çelikhan-Yeşilyurt-Malatya’ yolu projesi 1969 yılında Süleyman Demirel başkanlığındaki 31’inci hükümet tarafından başlatıldı. Arada geçen 45 yılda 30 hükümet değişti fakat yine bitirilemedi. Bu yolun mevzusunu çocuklar babalarında hikâye şeklinde dinliyordu, “Bir gün gelecek, Adıyaman-Çelikhan-Malatya yolu, insanların ölmeyeceği şekilde” yapılacaktı. Bu bir hikaye olmaktan çıkıp, yılan hikayesine dönmesi için 45 yıl beklemek gerekti. Köy yolundan daha kötü yolda insanların seyahat etmesine rıza gösterenler, nihayet buna son verecek gibi gözüküyor ama daha erkendi, aceleniz neydi, bir 45 yıl daha geçseydi ya! şeklinde yolun süreciyle ilgili değerlendirmelerin sürdürüldüğü öğrenildi.

     

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz