Uzmanlar Uyarıyor.. “Gebelikte Beslenmeye Dikkat”

    0
    91

    Adıyaman Özel Park Hospital Diyetisyeni Ceren Tanrıverdi gebelikte beslenmenin önemine değinerek, anne adaylarının sağlıklı beslenmesinin fazla yemek tüketmesi anlamına gelmediğini söyledi.

    Tanrıverdi; “Gebelikte kadının normal metabolizma düzeni üzerine bebekteki büyümenin eklediği değişiklikler nedeniyle gebelik insan hayatında beslenmenin en önemli olduğu dönemlerdendir. Gebelikte bebeğin büyüme ve gelişmesi annenin günlük aldığı besinlerin bebeğe taşınmasıyla sağlanır. Halk arasında gebenin sağlıklı bir bebek dünyaya getirmesi için ‘iki kişilik yemesi’ gerektiği gibi bir algı oluşmuştur. Bu algı birçok annenin kalıcı doğum sonrası kilolarına ve bebeklerinin sağlığını tehlikeye atmaktan başka bir etki sağlamamaktadır. Anne adayının sağlıklı beslenmesi fazla yemek tüketmesi gerektiği anlamına gelmez. Gebelikte sağlıklı beslenme; vücudun ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerinin yeteri kadar alınmasıyla sağlanır.

     

    GEBELİK VE KİLO

    Dengeli beslenme programıyla fazla kilo alımının önüne geçilerek, yeterli oranda kilo alımı sağlanabileceğine dikkat çeken Tanrıverdi; “Günümüzde birçok kadının korkusu hamilelikte fazla kilo almaktır. Bu korku annelerin yetersiz beslenerek bebeğin ve kendi sağlıklarını tehlikeye atmalarına neden olur. Gebelikte ve sonrasında karşılaşılabilecek kilo ve sağlık sorunlarının önüne geçebilmek için enerji, protein, yağ ve diğer besin öğelerinin anne adayına özgü olduğu yeterli ve dengeli beslenme programıyla fazla kilo alımının önüne geçilerek, yeterli oranda kilo alımı sağlanabilir.

     

    GEBELİKTE BESLENMEDE GENEL ÖNERİLER

    Gebelik döneminde sağlıklı beslenme ve beslenmeye bağlı sağlık sorunları yaşamamak adına önerilerde bulunan Dyt. Ceren Tanrıverdi şunları söyledi; “Günde en az 2 litre su tüketiniz. Folik asit ihtiyacını karşılamak adına ceviz, çiğ fındık, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta tüketiniz. Vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılamak için her gün meyve ve sebze tüketiminizi ihmal etmeyiniz. Artan protein ve kalsiyum ihtiyacınız için günde 1 adet yumurta ve 2-3 porsiyon süt/yoğurt tüketiniz. Artan demir minerali ihtiyacınızı kırmızı et, sakatatlar, kuru baklagiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, kuru üzüm tüketerek karşılayabilirsiniz. Çay, kahve, kola gibi kafein içeren içeceklerin tüketimi azaltılmalıdır. Çiğ et tüketmeyiniz. (çiğ köfte gibi besinler) Bitki çaylarını bir uzmana danışmadan tüketmeyiniz. Haftada 2 kez balık tüketmeye özen gösteriniz.

     

    GEBEL¦-KTE D¦-KKATL¦- BESLENME (1)

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz