Kahta İMKB Anadolu Lisesinden Anlamlı Proje

    0
    67

    Adıyaman’ın Kahta İlçesinde lise öğrencileri kendi aralarında topladıkları parayla yetimlere bir çok konuda destek oluyor. ‘İyilikte Yarışan Sınıflar’ adıyla hayata geçirilen projeyle yetim öğrencilerin birçok ihtiyacı karşılanıyor.
    Kahta İMKB Anadolu Lisesi Edebiyat Öğretmeni Mehmet Doğan, bu yardımlaşmanın öğrencilerde değerler eğitimi geliştirdiğini, bu projeyle birlikte öğrencilerin duyarlılık kazandığını, fedakârlık duygularının ve paylaşım bilincinin geliştiğini kaydetti.
    Her okulun bunun gibi projeler üretmek, deyim yerindeyse bir ‘Mavi Marmara Gemisi’ olmak zorunda olduğunu vurgulayan Doğan, “Türkiye’de her okul bir Mavi Marmara Gemisi olma bilincini, yani kim olursa olsun, mağdur olan herkese el uzatma kültürünü geliştirmeli. Sınava endekslenerek sosyal boyutu aşınan çocuklarımıza, yeniden kültürel genlerimizdeki ‘iyiliğe koşmak, kötülüğü engellemek’ şuuru kazandırılmalıdır. Umarım İMKB Anadolu Lisesi olarak bu tür projelerin geliştirilmesi için öncü olmuş oluruz. Bu iyilik hareketinin, ilçemizin her okuluna yayılması gerekmektedir. Başkalarının acılarına sessiz kalanlar unutmamalıdırlar ki; hayatlarının en önemli sorumluluğunu yerine getirmekten kaçınmaktadırlar. Ülkenin her okulu bir iyilik projesinin doğal takipçisi olmalıdır. Eğitimde asıl önemli olan değerler eğitimidir. Toplumsal kodlarımızda var olan değerlerin yeni kuşaklara aktarılması eğitimin asıl yönünü oluşturur. Bu projeyle de işte tam olarak yapılan budur. Bu proje; öğrencilerimize, kendimiz haricindeki insanlara yardım eli uzatma ve bu yardımı yaparken bir lütuf olarak algılamama, aksine boynumuza borç olanı ödeme sorumluluğu olarak görme bilinci vermek üzere hayata geçirildi. Bu projenin hayata geçirilmesiyle birlikte toplu hareket etmenin bereketine bizzat şahit olduk; içimizdeki gizli iyilik genleri de ortaya çıkmış oldu” dedi.
    Öğrencilerin yanlış bir rekabet alanında yarıştıklarını kaydeden Doğan, konuşmasın devamında şunları söyledi:
    “Kahta İMKB Anadolu Lisesi; sadece matematikte, edebiyatta, coğrafyada yarışmıyor. Bunu başlı başına bir marifet olarak da görmüyor. Derslerdeki başarılarını aksatmadan iyilikte yarışıyor, rekabet sahasını iyilik olarak belirtiyor. Tekrar etmem gerekirse bu iyilik hareketi, bir gün bunlar bizim de başımıza gelir kaygısıyla, yani faydacı bir zihniyetle başlatılmadı. Tamamen vicdani sorumluluğumuz gereği başlatıldı. Bu projede emeği geçen ve gönüllü olarak harçlıklarını yetim kardeşleriyle paylaşan tüm öğrencilerime teşekkür ederim. İnanıyorum ki; herkesin içindeki iyilik hisleri, tutuşmak için bir kıvılcım bekliyor. Bu bakımdan bu projeleri geliştirmek ve insanlarımızı bu projelerden haberdar etmek önemlidir.”

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz