“Gaziantep’e 433 Milyonluk yatırım, Adıyaman’a başka şehirlerin yatırım hikayeleri”

0
527

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun Adıyaman ziyaretin ilişkin açıklamalarda bulunan CHP Adıyaman Milletvekili Abdurrahman Tutdere, “Önceki gün Gaziantep’te 433 Milyonluk raylı sistem yatırımıyla ilgili açıklamalarda bulunan Ulaştırma Bakanı, Adıyaman ziyaretinde ise Edirne’den Şanlıurfa’ya kadar olan ancak Adıyaman’ın kıyısından köşesinden geçmeyen otoyol ağlarından bahsetti. Oysa Adıyaman halkı Çelikhan yolu, Göksu Köprüsü, Gerger’in Yolu olmayan Köylerine ulaşım, Adıyaman trafiğini rahatlatacak yeni projeler ile yarım kalmış ya da hiç başlanmamış projelerin bir an evvel hayata geçirileceğini duymak istiyordu.” ifadelerini kullandı.

Adıyaman’ın ulaşım ve altyapı ile ilgili sorunlarını her platformda ısrarla dile getirdiklerini belirten ifade eden Tutdere, “2018, 2019 ve en son 2020’de gerçekleşen bütçe ve kesin hesap görüşmelerinde Ulaştırma Bakanları’na bizzat ilettiğimiz, dile getirdiğimiz sorunlarda neredeyse bir arpa boyu yol kat edilmediğini üzülerek görmekteyiz. Adıyaman maalesef ulaştırma ve altyapı projelerinde gerekli ilgiyi görmüyor. Adıyaman’daki her müjde ya proje aşamasında kalıyor ya da sembolik rakamlarla iz ödenek kapsamında sadece yatırım programlarında yer alıyor. Ne hikmetse komşu illerimizi Adıyaman’a bağlayan ana arter yollar Adıyaman’ın sınırlarına girdiğinde yarım kaldı ve çoğu da hala yarım yamalak duruyor. Vatandaşlarımız artık sadece sembolik rakamlarla yatırım programlarında görünmesini değil, icraata geçilerek bu yatırımların tamamlanmasını istiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

  • “Bakan Hızlı Tren, Göksu Köprüsü ve Çelikhan Yoluna hiç değinmedi!”

Ulaştırma Bakanı’nın ziyaretinde Adıyamanlıları heyecanlandıracak herhangi bir projenin açıklanmamış olmasını eleştiren Tutdere, şöyle devam etti:

“Ulaştırma Bakanı Adıyaman’da 2003’de 23 km olan bölünmüş yol uzunluğunu 256 km çıkardıklarını ifade etti. Sayın bakanın sözlerinden de anlaşıldığı gibi 19 yıllık Ak Parti iktidarı Adıyaman’a sadece 233 km bölünmüş yol yapmış. İlk bakışta büyük bir icraatmış gibi ifade edilse de Adıyaman’a yapılan toplam bölünmüş yol uzunluğu Türkiye ortalamasının 83 km altında. Türkiye’deki bölünmüş yolların toplam uzunluğunun 27 bin 470 km olduğu dikkate aldığında Adıyaman’daki bölünmüş yol uzunluğu yüzde birin altında. AK Parti iktidarları süresince Adıyaman’ın kamu hizmetlerinden yeteri kadar faydalanamadığı sadece bölünmüş yol tablosundan bile açıkça anlaşılıyor. Sayın Bakan’ın ziyaretinde Adıyaman Belediye Başkanı, ‘Çevreyolu olmayan nadir illerden biri Adıyaman’ sözü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlarının ve AKP iktidarlarının Adıyaman karnesini çok net özetlemiştir.”

Ulaştırma Bakanının Adıyaman’ın ulaşımdaki temel sorunlarından olan projelerin birçoğu ile ilgili açıklama yapmaktan kaçındığını belirten Tutdere, “”Sayın bakan yıkım kararı bulunan ve adeta kaderine terk edilen Göksu Köprüsü, İktidarın temsilcilerinin dillerinden düşürmediği Hızlı Tren ve yıllardır tamamlanmadığı için adeta ölüm yoluna dönüşen Adıyaman-Çelikhan yolu ile ilgili tek kelime söylememesi manidardır.” değerlendirmesinde bulundu.

  • “Öğrenciler su deposu üzerinde şebeke arıyor”

Adıyaman’ın Sincik ilçesine bağlı Sakız Köyü, Derecik Mezrasında yaşayan öğrencilerin köylerinde internet çekmediği için köyün üst tarafında bulunan su deposunun üzerine çıkarak canlı derslere katılabildiğini hatırlatan Tutdere, “Sincik’in Sakız Köyü Derecik Mezrasında internet çekmediği için tepeye tırmanan öğrencilerin mezradan yaklaşık 1 km uzaklıkta bulunan su deposunun üzerinde canlı derslere katılabildiğini geçtiğimiz günlerde basınımız gündeme taşımıştı. Başta Gerger, Sincik ve Çelikhan olmak üzere birçok yerleşim yerinde internet altyapısı yok. Buralarda yaşayan öğrencilerimiz online derslere giremediği için mağdur. Sayın Bakan Adıyaman’ın diğer önemli sorunları gibi bu sorunu da görmezden geldi.” ifadelerini kullandı.

Altınşehir’de yapılan battı-çıktı için emeği geçenlere teşekkür eden Milletvekili Tutdere, “Altınşehir’de yapılan farklı seviyeli kavşakta emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Ancak Adıyaman bundan çok daha fazlasını hak ediyor. İktidar temsilcileri geç de olsa bakandan hastane kavşağına farklı seviyeli kavşak yapılmasını talep ettiler. Günaydın! Hastanemiz 2015’de hizmete açıldı. Aradan 6 yıl geçti, yeni mi aklınıza geldi? Sadece hastane kavşağında böyle bir çalışmanın yapılması Adıyaman trafiğini rahatlatmayacaktır. Daha önce de talep ettiğimiz gibi hastane kavşağının yanı sıra yeni valilik binası önüne de farklı seviyeli kavşak yapılması gerekmektedir. Adıyaman kamu yatırımlarından hakkını alana kadar halkımızla birlikte çalışmaya devam edeceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz