Nissibi Köprüsünde Sona Doğru Geliniyor Ancak… Duble Yol Çalışmalarına Başlamadı

    0
    64

    AK Parti hükümetinin Adıyaman’a yaptığı hizmetlerin mihenk taşını oluşturacak hizmetlerin başında yer alan Nissibi köprüsünde sona doğru gelinirken projenin önemli bir ayağı şimdilik eksik kalmış durumda.

    Mühendisliğin son harikası olarak adlandırılan ve Adıyaman-Gerger-Siverek-Diyarbakır karayolunu birbirine bağlayacak Türkiye’nin 3. büyük asma köprüsü olan Nissibi köprüsünde sona doğru yaklaşılırken köprünün bağlantı yollarının duble yol olması konusunda Adıyaman tarafında henüz bir çalışma başlatılamaması kafaları karıştırıyor. Büyük uğraşlar sonucu Adıyaman’a kazandırılan ve inşaatı halen devam eden Nissibi köprüsünde yatırımın ana damarlarını oluşturan önemli bir sorunda gündeme geldi. Köprünün bağlantı yollarının yapımıyla ilgili Adıyaman tarafında somut bir adım atılmadı.

    Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Karayolu, Atatürk Baraj Gölü üzerine inşa edilecek Nissibi Köprüsü sayesinde önemli ölçüde kısalacak. İki yaka arasında halen feribot seferleri ile sınırlı şartlarda sağlanabilen ulaşım projeyle beraber çok daha kısa ve konforlu olacak. Yapımı 2012 yılının Mart ayında eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından atılan Nissibi köprüsü Adıyaman’ı çıkmaz sokak olmaktan kurtaracak ama Kahta’dan köprüye kadar olan yolun duble yol olması şart. Duble yol yapılmaması halinde milyon dolarlık yatırıma gölge düşerken yapılan bu köprünün bir anlamı kalmayacak. Zira köprünün kıyı kısmında olan Siverek tarafında duble yol çalışmalarına çoktandır başlandı.

    PROJE TOPAL KALIR

    Köprünün bağlantı yollarının duble yol olmasının köprüyü daha cazip kılacağını ifade eden vatandaşlar; “Nissibi köprüsü uzun zamandır dillendirilen ancak AK Parti hükümetine nasip olan bir hizmet. Ancak köprü kadar önemli olan ise projenin tam manasıyla entegre olabilmesi için hem Adıyaman hem de Şanlıurfa tarafındaki bağlantı yollarının çağa uygun, duble yol yapılması. Adıyaman ve Şanlıurfa Milletvekillerine, mülki amirlerine, atanmış-seçilmiş, etkili ve yetkili isimlere sesleniyoruz. Köprü bitmeden hem Kahta hem de Siverek ve Diyarbakır tarafındaki yollar duble yol yapılsın. Duble yol köprü kadar acil ve önemlidir. Aksi halde yapılan yatırım ‘Topal’ kalacak ve Adıyaman’ı çıkmaz sokak olmaktan kurtaramayacaktır. Bu köprü yapılmadan önce ilimizi çıkmaz sokak olarak adlandırıyorduk ancak bu köprünün hizmete girmesiyle birlikte ilimiz çıkmaz sokak olmaktan kurtulacak diye ümit ediyoruz. Adıyaman ve Siverek’te ekonomik ilişkiler daha da canlanacak. Köprü belki bu yaz mevsiminin sonlarına doğru hizmete girecek ama Kahta ile köprü arasındaki yollarda bir çalışma başlatılmadı. Köprü ile Kahta arası otoban standardında duble yol olmalı ki bu güzergah daha cazip hale gelsin. Bağlantı yolları en az köprünün yapımı kadar hayati önem arz etmekte. Bu konuyu atanmış, seçilmiş ve siyasilerimizin dikkatine sunalım. Şanlıurfa tarafında duble yol çalışmaları uzun zamandır başladı. Adıyaman kamuoyu olarak Kâhta tarafından da çalışmalara hız verilmeli” dedi.

    Öte yandan dünyanın en büyük ticaret yolu olarak kabul edilen ipek yolu güzergâhında bulunan ve Nissibi Köprüsü ile birlikte bu yolun sosyo-ekonomik canlılığa etki edeceği öngörülüyor.

    Yörenin tarih ve kültür turizmi açısından yüksek postansiyeli, Nissibi Köprüsünün yapılması ile büyük bir ivme kazanacak ve köprü bölgenin sosyo-ekonomik kalkınmasına büyük katkıda bulunarak, yöre halkına büyük yararlar sağlayacak. Hiç şüphesiz Nissibi Köprüsü teknik özellikleri bakımından da Türkiye inşaat sektörü için bir dizi ilk ve yenilik içeren örnek bir proje.

    Uluslararası literatürde “Cable Stayed” olarak adlandırılan ve Türkçeye “Eğik Askılı Gergili Köprü” olarak çevrilen bu köprü tipi, tıpkı İstanbul Boğaziçi’ndeki Asma Köprüler gibi büyük açıklıkların aşılmasında kullanılan çok modern ve çağdaş bir köprü tipidir. Her iki yönde ikişer şerit olmak üzere toplam dört karayolu şeridini taşıyacak olan Nissibi Köprüsünün baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 400,00m, köprünün her iki yakadaki pilonları 96,00m yükseklikte ve  köprünün toplam boyu 610,00m dir.

    Bu özellikleri ile Nissibi Köprüsü ülkemizde bir ilki oluşturmaktadır. 2012 yılında inşaatına başlanmış olan Nissibi Köprüsü 2,5 yılda tamamlanarak hizmete sunulacak. Adıyaman’ı ‘çıkmaz sokak’ olmaktan kurtaracak olan köprünün yapılmasıyla birlikte Adıyaman’ın Doğu illeriyle olan bağlantısını sağlayacak.

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz