PAYLAŞ

VEKİL DESTEK OLUNCA SKANDALLAR PEŞ PEŞE

SKANDAL 1
BU KİN İNTİKAM NEFRET NEDEN?
Adıyaman’ın en önemli kurumu olan İl Özel İdaresi, son yıllarda skandal uygulamalarla en çok konuşulan kurum oldu.
Daha önceki Genel Sekreter Kenan Doğan’ın görevden alınmasından sonra göreve getirilen Genel Sekreter Sami Işık’ın, “kanunsuz, kuralsız, intikamcı ve keyfiyet “ üzerine kurduğu yönetim tepkilere yol açtı. Genel sekreter yardımcısı olarak uzun süre kurumda görev yapan Işık’ın Genel Sekreterliğe getirilme süreci uzun süre Ak parti ve Adıyaman’da tartışmalara sebep olmuştu.
Özellikle Ak Partiler ve Adıyaman’da çok büyük bir kesimin “Genel Sekreterlik için yetersiz” diyerek karşı çıkmasına rağmen göreve getirilen Sami Işık’ın ilk icraatı kurumdaki müdürleri değiştirmek oldu. Işık’ın, kurumda uzun yıllar müdürlük yapan, çeşitli dönemlerde valiler tarafından takdir ve teşekkür belgesiyle ödüllendirdiği tecrübeli müdürleri hiçbir gerekçe göstermeden görevden alması Genel Sekreter Işık’ın “kanunsuz, kuralsız, intikamcı ve keyfiyet “ uygulamalarını doğruladı. Haksız olarak görevden alınan bazı müdürler konuyu yargıya intikal ettirdi, yargı süreci devam ediyor.
Vatandaşlar, görevden alınmaların ardından yaşananlara sessiz kalmayı tercih eden Ak Parti Milletvekillerine sert tepki göstererek “Devlette devamlılık esastır, bu müdürler eski genel sekreterin değil devletin yöneticileri. Görevden alınıyorlarsa haklı bir gerekçesi olması gerekir. Devlet kurumunu idare edenler intikam, kin, nefret ve keyfiyet üzerine kurum idare etmez. Bunu bu göreve getirenler, kanun dışı, keyfiyet ve intikam üzerine olan uygulamalara ses çıkarmaması ayrı bir tartışma konusudur” dediler.
Işık’ın göreve başlamasıyla birlikte görevden aldığı müdürlerin yerine vekâleten atadığı isimlerin yeterli vasıflara sahip olmadığı için yine kanunsuz ve usulsüzlük olduğu, kanuna göre “Göreve getirilen isimler, asil müdürün taşıdığı vasıflara haiz olması gerekir ”. Vekâleten bakan müdürlerin hiçbiri bu şartları taşımıyor. Yetkililer bu kanunsuzluğa göz yumuyor. Neden bu kanunsuzluğa milletvekillerimiz dur demiyor.
İl Özel İdaresi kimsenin babasının çiftliği değil!
Bu müdürlerin dışında 32 teknik elamanın da hiçbir gerekçe göstermeden yerleri değiştirildi.
298 memur kadrosu, 149 sürekli işçi, 447 norm kadro ve Adıyaman’ın en büyük bütçesine sahip merkez ilçe ile 8 ilçenin lokomotifi olan bu kuruma, siyasilerin tartışılmaz bir isim getirmesi gerekirken şehrin %99’unun “Genel Sekreterlik için yetersiz” dediği bir isimin “GETİRİLMESİ” nin sıkıntılarının yaşanmasına devam ediliyor.
Işık’ın bu makamı doldurmadığı ve başarısız olduğu artık en büyük destekçisi olan vekil tarafında bile kabul ediliyor. Vekilin ailesi ve partideki yöneticileri ağır eleştiriler karşısında susarak başıları iki ellerinin arasında yere bakarak susmayı tercih ediyor.
Adıyaman il özel idaresinde görev yapan müdürler asıl müdürler pasifize edilerek onların yerine vekaleten görev yapan kişiler görevlendirilmiştir. Pasifize edilen müdürler kanun gereği müdür maaşı almaya devam etmektedir. Ancak asil müdürler dururken yerlerine atanan vekil müdürlerin vekalet ücreti alması uygun mu? Devletin tasarrufa gittiği bir dönemde asil müdürler kenara itilip yerlerine gelen vekil müdürlere ilaveten vekalet ücreti verilmesi hangi vicdana sığar?
Takdir ve teşekkür belgesi sahibi olmasına rağmen görevden alınan müdürlerden bazıları şunlar;
- İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürü Akın Helli ,
- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Hüseyin Kızılgül ,
- Destek Hizmetleri Müdürü Mehmet Gülmez,
- Su ve Kanal Hizmetleri Müdürü Bekir Turan,
- Mali Hizmetler Müdürü Nazif Tekin,
- Plan, Proje, Yatırım ve İnşaat Müdürü Erkan Tutuş,
- Plan, Proje, Yatırım ve İnşaat Müdürü Kubilay Gündüz
- Encümen Müdürü Ramazan Karakuş (vekâleten göreve devam ediyor)

SKANDAL 2
AKÇATEPE VE YALANKOZ KÖYLERİNE SU NE ZAMAN GELECEK?

Özel İdare Genel Sekreterliği Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü’nce projesi hazırlanan ve ödenek aktarılarak 31 Mart 2017’de ihalesi yapılan Gürlevik kaynak suyunda Akçatepe ve Yalankoz köylerine içme suyu ihalesi bir türlü bittirilmedi.
Tut Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği tarafında 31 Mart 2017’de yapılan Akçatepe- Yalankoz Köyü İçme Suyu İnşaatı Yapım İşinin şartnamesine göre proje çizimi, kontrol ve teknik elemanı Özel İdare tarafından karşılanıyor.
Gürlevik kaynak suyunun, Adıyaman Belediyesi ve çevre köylere tahsisli olmasına rağmen ne Adıyaman Belediyesine ne de başka bir yere sorulmadan yapılan ihalede, su borusu ödeme işi tersten başlatılmıştı.
Adıyaman Valiliği, Tut Kaymakamlığı, Adıyaman Belediyesi, Özel idare Genel sekreterliği bu kurumların hiçbirinde bu projeyle ilgili olumlu bir görüş belirtilmemesine rağmen neden oldubitti ile ihaleye çıktı.
Adıyaman Belediyesi, tersten kaynağa döşenen borulardan işin sonuna doğru haberdar olmuş ve haklı olarak suyun verilemeyeceğini açıklamasıyla söz konusu iş durdurulmuştu.

-OLUMSUZ GÖRÜŞE RAĞMEN 12 KM ÇELİK BORU İSRAF EDİLDİ
Adıyaman Belediyesi 27 Haziran 2018 tarih ve 6916 sayılı yazı ile Gürlevik kaynak suyunda Akçatepe ve Yalankoz köylerine içme suyu ihalesi ile ilgili köylere su tahsisi olmayacağı bildirilmişti.
Koskoca Özel İdarenin bu kadar büyük bir projeyi oldubittiye getirmeye çalışması, kurumun ne kadar “sağlıklı” bir yönetim içinde olduğunun en belirgin göstergesi olarak karşımıza çıkıyor!
Adıyaman Belediyesinin olumsuz görüşüne rağmen 12 KM çelik boru neden döşendi? Proje usule uygunsa neden bitirilmedi? Madem bitmedi, iş feshedilmesi için ne bekleniyor?
Milletvekillerine hoş görünmek adına uygun olmayan bir şekilde tahsisli suyu başka köylere vermek devlet adına görev yapan Özel İdare Genel Sekreterinin skandal uygulamalarından sadece biri olarak kayıtlara geçti. Resmi kurumların projelerini sağlam temeller üzerine oturtmaları gerekir.
Adıyaman Valisi Aykut Pekmez’in bu skandaldan sorumlu olanlar hakkında soruşturma açtırmasını bekleniyor.

SKANDAL 3
PORTİFİN AYLIK KİRASI 8.260 BİN TL
Adıyaman ve ilçelere bağlı köylerin kilitli parke taşı ihtiyaçlarını karşılamak için 21 Eylül 2017’de Göksu Çayı mevkide 1 Milyon 481 bin Lira maliyetle günlük 800 m2 parke taşı üretimi tesisi kuran İl Özel İdaresi, bu tesisteki skandal uygulamalarına her gün bir yenisini ekliyor.
Kilitli Parke taşı üretim tesisinde hemen hemen bütün uygulamalar devletin ne kadar zarara uğratıldığının en büyük göstergesi durumunda.
Üretilen kilitli taşların paletli durumda kaldırılıp indirilmesi ve tırlara yüklemesi için kiralanan forkliftin aylık kirası ‘’Yuh be sizde Allah korkusu yok mu?‘’dedirtiyor.
Aylık 7 bin lira +KDV yani 8 bin 260 liraya kiralanan forklifti 25-30 bin liraya satın almak varken yıllık 99 bin 120 lira kira bedeli ödenmesi Özel İdareyi kimin, nasıl yönettiğini açıkça ortaya koyuyordu.

SKANDAL 4
TUZ HANI RESTORASYON İŞİ NE OLDU?
Adıyaman İl Özel İdaresi’ndeki skandalların ardı arkası gelmiyor. İlimizin önemli turizm merkezi olan Oturakçı Pazarındaki Tuz Hanı’ndaki restorasyon çalışmaları, Temmuz ayında yapılan ihaleye rağmen henüz başlatılamadı.
Tuz Hanı Restitüsyon ve Restorasyon Projeleri ihalesi, İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği’nce 25 Temmuz’da yapılmış ve yüklenici firmaya kâğıt üzerinden yer teslimi gerçekleştirilmişti. Ancak Tuz Hanı esnafının sorunu çözülmeden yapılan ihalede, hem ihaleyi alan firma hem de esnaflar yine İl Özel İdaresi’nce mağdur edilmeye devam ediyor.
İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğince, Tuz Hanı’ndaki dükkânların boşaltılmadığını gören yüklenici firma, işe başlamayarak İl Özel İdaresi’nden söz konusu yerlerin boşaltılmasına kadar ihale süresinin durdurulmasını istedi.
Han’daki esnaflar da somut adımlar atılarak bir an önce sorunlarının çözülmesini isteyerek, daha fazla mağdur edilmek istemediklerini söyledi.

YÖNETİCİLER AÇIKLAMIŞTI
AK Parti Milletvekili Ahmet Aydın’ın 25 Temmuz’da yaptığı basın açıklamasında, Tuz Hanı Restitüsyon ve Restorasyon Projelerinin tamamlandığını, İpekyolu Kalkınma Ajansına sunulan projeye istinaden 1 milyon lira hibe kazandığını ve geri kalan ödeneğin İl Özel İdare tarafından karşılanacağını duyurmuştur.
Eski Vali Nurullah Naci Kalkancı ise 10 Ağustos’ta yaptığı basın açıklamasında, yaklaşık 15 yıllık kamulaştırma sorununun ardından Tuz Hanı’nda başlayacak restorasyon çalışmasının yaklaşık 9 milyon liraya mal olacağını belirtmişti.
Kalkancı, İl Özel İdaresi’nin kentin tarihi kimliğini öne çıkarmak amacıyla hazırladığı restorasyon projesiyle, yıkılmaya yüz tutan Tuz Hanı’nın 1,5 yıl içinde turizme kazandırılacağını söyleyerek, “Han çevresindeki esnaflara da iş yerlerini boşaltmaları için ay sonuna kadar süre verildi. Çalışmaların 3 yıl süreceği tahmin ediliyor. Müteahhitlerle konuşup bu süreyi kısaltmayı düşünüyoruz. Yaklaşık 1,5 yıl içerisinde tarihi Tuz Hanı’nı Adıyaman’a kazandırmak istiyoruz. Burası otantik bir mekân haline dönüşecektir.” ifadelerini kullanmıştı.